Achter een rat aan gevangen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Thirza Oude Weernink - WaarBenJij.nu Achter een rat aan gevangen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Thirza Oude Weernink - WaarBenJij.nu

Achter een rat aan gevangen!

Door: thirza

Blijf op de hoogte en volg Thirza

08 Juni 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo iedereen!

Ik vind het heel erg leuk dat jullie er zoveel leuke reacties onder mijn verhalen zetten en wil jullie daar ook heel erg voor bedanken! Ik vind de kaatjes die ik krijg ook super leuk! Ik vind het ook leuk om te horen dat thuis alles goed gaat met iedereen!

Ik ben vorige week in aribian ranches geweest en daar is het echt super leuk. Het is een beetje een apart wijkje van Dubai en als je daar naar binnen rijd dan is alles heel mooi groen met allemaal bomen en planten. Ook zijn er overal van die leuke wandel gangetjes en het oogt allemaal heel vakantie parkachtig een hele leuke plek van Dubai.

Hier wonen veel Europeanen maar toch heel af en toe komen er ook locale mensen in de winkel! Ik heb dan ook al een Nederlands gezin in de winkel mogen helpen heel handig kun je lekker Nederlands praten! Ik heb in arabian ranches samen met Jay een pols corsage mogen maken. Er kwam een jongen binnen met zijn moeder die een pols corsage wou hebben voor de date die de jongen mee nam naar prom! Ze vertelde alles over de dikke limousine waar ze dan met zijn tweeën naar school zouden rijden en over haar jurk, ze wou de corsage dan ook niet klein maar met twee grote lelies er bij in. Toen ze weer terug kwam om de corsage op te halen vond ze het ook helemaal geweldig en was helemaal blij.

Ook was er een rat in de winkel en daar hebben we met al het personeel even achteraan zitten te rennen om het zielige beestje naar buiten te jagen… Maar helaas is het ons niet gelukt… en is hij naar zolder gerend… Hopelijk heeft hij daar een weg naar buiten kunnen vinden want we hebben hem nog niet weer gezien. Het was wel even grappig! En een paar aanstellende klanten die zaten te eten stonden gillend op de stoelen ahah!

Ook zijn we naar de Dubai mall gegaan om daar even de leuke winkels te bekijken… zo groot!! En ze hebben een schaatsbaan in de mall en dan zie je al die kerels met die witte jurken aan schaatsen echt een heel raar gezicht!

Op een avond stond er een huis in brand, en dat konden we zien van ons balkon. Maar hier gaat de brandweer op zijn dooie gemak even naar de brand toe.. Het was dan ook al te laat toen de brandweerauto er was en toen hebben ze het volgens mij maar gewoon zo gelaten. Ook als er een ambulance hier rijd met lichten en geluid aan de autos hier gaan niet aan de kant..

We hebben al heel veel mooie autos hier gezien zoals mooie hele grote limo’s en veel andere.. Voor mijn buurman jos heb ik maar even een mooie audi op de foto gezet.

Deze week komen er weer leuke dingen aan we gaan omman bekijken als het goed is en hebben een mooi groot project!
Veel liefs thirza

  • 09 Juni 2012 - 13:49

    Marga:

    Hey Thirza, wat super dat je het zo mooi hebt daar!!! Wat heb je mooie bloemstukken gemaakt! Wat bloeien daar mooie bloemen, dat daar nog wat wil groeien in die hitte ... fijn dat je nu gewend bent aan de warmte. Ga je het EK-voetbal nog kijken... leeft dat daar nog een beetje of merk je er niks van? Veel plezier met alles wat je daar doet (hopelijk zie je deze week de kamelen weer.. zulke grappige beesten ...) Groetjes, Marga

  • 09 Juni 2012 - 18:20

    Mam:

    Ha, gatver een rat nog wel bah!
    ik dacht dat het daar zo schoon was haha
    Mooi dat je elke week afwisseling hebt!
    Hier is het op dit moment koud stuur maar een beetje zon naar ons toe!!
    Nog veel plezier daar !!

    Liefs Mam XXX

  • 10 Juni 2012 - 10:27

    Gerard En Angelique:

    Hoi Thirza
    Wat een belevenis. Leuk om de verhalen te lezen.
    Geniet er nog even van.
    Groetjes en nog veel plezier.
    Gerard en Angelique

  • 10 Juni 2012 - 15:37

    Ingrid :

    Hoi, thirza leuk verhaal over die rat . Wat eten jullie eigenlijk elke dag ? Wij vinden het leuk om elke keer je reisverslag te lezen. Hebben ze eigenlijk leuke kledingwinkels daar? Gr. Ingrid

  • 10 Juni 2012 - 20:32

    Yvonne:

    Hallo thirza
    Oma marianne vroeg mij vanmiddag of ik iets gehoord had van jou.Nu heeft lester reisverslag gekopieerd en kan oma mooi lezen dinsdag.Fijn dat wij het kunnen lezen en mooie bloemstukken ,heb jij die gemaakt?.ik hou van knaagdieren maar een rat kom ik liever niet tegen. Een goede fijne week en veel plezier groeten van oma marianne en ons.Slaap lekker !


  • 10 Juni 2012 - 20:52

    Pien Kramer:

    Hoi Thirza,

    jullie maken wel fantastische dingen mee. Ik ben onder de indruk van al jullie ervaringen. Het is ontzettend leuk voor ons mo jullie te volgen! We zijn heel trots op jullie! Ik vertel aan de ll van klas b44 en b42 ook over jullie stage, enkele leerlingen worden staads nieuwsgieriger:) Ik blijf jullie lekker volgen, groetjes aan allen, lieve grtjs Pien

  • 10 Juni 2012 - 20:52

    Pien Kramer:

    Hoi Thirza,

    jullie maken wel fantastische dingen mee. Ik ben onder de indruk van al jullie ervaringen. Het is ontzettend leuk voor ons mo jullie te volgen! We zijn heel trots op jullie! Ik vertel aan de ll van klas b44 en b42 ook over jullie stage, enkele leerlingen worden staads nieuwsgieriger:) Ik blijf jullie lekker volgen, groetjes aan allen, lieve grtjs Pien

  • 11 Juni 2012 - 06:51

    P.Boerrigter:

    Hallo,

    als papsleef on tour maak je toch van alles mee.
    Schaatsende jurken, kamelen , rat in de keuken, brandende huizen.

    Dat is in ieder geval niet saai, elke dag weer een avontuur.

    Genieten maar en heanig an.
    groet'n aan de anderen.

    P.Boerrigter

  • 11 Juni 2012 - 13:17

    Monique:

    Hee thirza

    Wat maak je toch veel mee! Echt een hele belevenis, leuk om al je verhalen te lezen!
    Mooie foto`s allemaal! En wat leuk dat je zoveel verschillende dingen mag maken, heel wat anders dan hier in Nederland!!
    Veel succes met het project, en nog heel veel plezier!

    Liefs monique

  • 11 Juni 2012 - 13:34

    Marianne:

    hoi Thirza ... ik lees het wel ,vlg mij gaat het goed met jou, blij te horen ,leuk om te lezen dat er bezienswaardigheden zijn .en jullie er op uit kunnen, hebben jullie niet geschaatst? kun je even als Hollanders voordoen hoe het moet ,is toch onze nat.sport !!Heb je ook leuk kunnen Shoppen ..of te chique,te duur ?..En de warmte ben je het al zat ...de K... mooi verbrand?!..gisteren is er weer een kaartje de deur uit gegaan ,Thirza hou ons op de hoogte...en toedeloe ,grt ,liefs Marianne

  • 11 Juni 2012 - 15:21

    Thirza:

    hee iedereen ben er ook net achtergekomen dat ik ook op jullie kan reageren ahah handig! Yvonne wat leuk dat je dit mee neemt naar oma vind ik heel erg leuk! kaartjes zijn goed overgekomen en er zijn er ook al weer wat naar jullie onderweg! De mall was heel erg leuk verschild van dure tot goedkope winkeltjes.. maar is zo groot, als je een winkel hebt gezien denk je later waar zat die ook al weer? ahha Ik hou jullie wel op de hoogte! bedankt voor de reacties!

  • 12 Juni 2012 - 07:16

    Gerdien:

    hey meis, heerlijk om te lezen dat je zo veel plezier hebt daarow! Geweldig gewoon! Lachen..die rat... daar had ik ook wel bij willen wezen ;-) Enne.. die audi... daar wil ik ook wel in rijden hoor!! (ma k heb toch liever n A6..dus als je dat ook kunt regelen..haha). Je hebt ook weer hele mooie bloemstukken gemaakt hoor... wat zal het strakkies in nederland wennen zijn om weer 'standaard' dingen te maken.....Nou, werkse deze week maar weer! Groeties aan de andere meiden... xje

  • 15 Juni 2012 - 14:44

    M.oude Weernink:

    Hoi Thirzaaaa,even je een leuk weeeekend wensen,moet je het natuurlijk wel lezen !!!!Ik ben op het werk en ga zo op huis aan ,,,een kaartje,met 3 wkn bij jou ? of duurt dat langer ,,hoef ik er haast niet een meer te sturen,,kan er nog net 1 weg ,Hee Meid GRUSSE AUS TWENTE ,liefs Marianne

  • 16 Juni 2012 - 16:18

    Thirza:

    dank je marianne!! ik lees het zeker!! haha vandaag extra dagje vrij gehad.. lekker aan het zwembad bruin bakken! Jullie ook nog een heel fijn weekend! De kaartjes doen er soms heel lang over en soms zijn ze er ook heel snel... Veel liefs thirza!

  • 18 Juni 2012 - 07:35

    M.oude Weernink:

    hoi , mooi dat je het leest ,het is nu ma mo /regenweer /bah /zul jij ons straks de ogen uitsteken met het bruine kleurtje dat je ongetwijfeld zult hebben ,oma doet je de groeten en wil graag weten of je het ook nog leuk hebt met elkaar, nou meid ,liefs Marianne

  • 19 Juni 2012 - 14:27

    Agnes Louis:

    hey thirza goed te weten dat jij graag achter ratten aan vangt.als je er terug bent kun je direct bij ons aan de slag. bij ons achter worden oude huizen gesloopt en komen er ratten vrij uit het riool. VRESELIJK!!!.
    fijn te horen dat het daar goed gaat.
    tot gauw

  • 19 Juni 2012 - 15:48

    Laura:

    hee thirza.
    weer leuk om te lezen!
    een rat. konijnen vangen is meer jou ding geloof ik? haha
    nog 25dagjes en je bent er weer:)
    veel plz nog ff!

  • 22 Juni 2012 - 15:12

    Marianneoudeweernink:

    hoi thirza ,,het is weer vrijd ,ik ga weer oop huis aan ,het regent weer ,verder krijgt Angelica en Kees morgen Whoody. afgelopen wo ging niet door ..spannend he ,zo,n kleine opdonder.ben zeer benieuwd,,Als je bij Agnes en Louis op ratten jacht gaat FLINKKK GELD voor VRAGEN ,,,hee thirz veel plezier ,goed weekend ,liefs marianne

  • 03 Juli 2012 - 17:22

    Maureen:

    Ha Thirza,
    ben wel een beetje laat met een reactie, maar vind het wel leuk om te reageren op elk verhaal dus dat doe ik dan maar. Wat een belevenissen. Echt geweldig. En ik ben dan ook wel een hele aansteller hoor :$ want ik ben al bang voor een klein muisje hahah. Dus voor een rat zal ik al helemaal op een stoel gaan staan. haha.

    Liefs Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

dubai

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Het zit er bijna op!

03 Juli 2012

Hatta mountain safari

01 Juli 2012

bustour!

23 Juni 2012

Arabia’s Wildlife Centre

08 Juni 2012

Achter een rat aan gevangen!
Thirza

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 14657

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 12 Juli 2012

dubai

Landen bezocht: